Welkom op de nieuwe website van krafton van Bijl

De krafton® glasvezelversterkte kunststofplanken zijn voorzien van een door TÜV geteste anti-sliplaag cq. slijtlaag. Deze laag voldoet aan de evaluatiegroepen R12 en R13 van slipweerstand.
Tevens voldoet de slijtlaag aan Klasse E van brandwerendheid, volgens EN13501-1:2007+A1:2009 en ISO11925-2:2010.

Alle slijtlagen worden met de hand op de kunststof planken aangebracht in onze fabriek. Vanwege dit handmatige werk kunnen we snel aangepaste lagen maken voor de klant. Tevens bieden we een grote aanbod in verschillende antislip-oppervlakken.

Opbouw van de anti-sliplaag cq. slijtlaag

Dankzij een zorgvuldige opbouw van ons systeem zijn slijtvastheid en slipweerstand gegarandeerd. De grofheid van het vulmateriaal is aangepast aan het beoogde gebruik van het brugdek en de wensen van de klant. krafton® maakt gebruik van een PMMA (polymethylmethacrylaat) voor de opbouw van slijtlagen.

Stap 1: Gelijkmatig verdelen en egaliseren van PMMA over de planken
Een chemische reactie van de PMMA verbindt de primer met de brugdekplank

Stap 2: Instrooien van droog kwartsgranulaat, amaril of filterzand
Deze combinatie zorgt voor uitstekende mechanische hechting

Stap 3: Aanbrengen van extra deklaag (topcoat), na het drogen van de primer met de anti-slipkorrels.
Iedere gewenste RAL kleur kan worden aangebracht, evenals een transparante deklaag

 

Toelichting:
* PMMA
De PMMA vormt een elastisch membraan met unieke eigenschappen zoals hoge duurzaamheid en hechting, zelfs bij lage temperaturen en een hoge chemische weerstand. Tevens is ook dit materiaal bestand tegen strooizout, een erg belangrijk aspect voor bruggen.

* Amaril
Amaril is een zeer hard, natuurlijk mineraal, vergelijkbaar met Corundum. Dankzij de hardheid en de grillige vorm van de amarilkorrels, hechten deze goed aan het bindmateriaal. Vermalen tot korrels is amaril zeer geschikt voor het gebruik als antislip-laag op brugdekken, parkeerdekken en scheepsdekken. Amaril wordt ook gebruikt als instrooimiddel in slijtvaste wegdekken van op- en afritten, wegen en tunnels. Amaril is weerbestendig en is bestand tegen oliën, vetten en zuren.

Neem contact met ons op voor meer informatie over de anti-sliplaag.

Korrelgroottes en kleuren

Al naar gelang de wensen van de klant en de toepassing van de brugdekplanken worden de gevraagde korrelgroottes en kleuren aangebracht.

  • Korrelgroottes variëren van 0,7 tot 3,0 mm.
  • Standaardkleuren van korrelmaten 1-3 mm zijn: grijs, zwart, rood of zandkleur.

Andere RAL-kleuren zijn mogelijk voor de slijtlaag van de krafton® GVK brugdekdelen.
Denk hierbij aan antraciet RAL 7021 voor een anti-sliplaag met korrelgrootte 1-2 mm.
Zandkleurige slijtlaag is altijd zeer gewild. De korrels worden hierbij via een speciale nabehandeling met een blanke top coat gesealed in de plank.

Neem contact met ons op voor meer informatie over korrelgroottes en kleuren van de slijtlaag.

Aanbod van TÜV-gecertificeerde slijtlagen

krafton® GVK Brugdekplanken: Anti-slip / slijtlaag krafton® GVK Brugdekplanken: Anti-slip / slijtlaag krafton® GVK Brugdekplanken: Anti-slip / slijtlaag krafton® GVK Brugdekplanken: Anti-slip / slijtlaag krafton® GVK Brugdekplanken: Anti-slip / slijtlaag krafton® GVK Brugdekplanken: Anti-slip / slijtlaag krafton® GVK Brugdekplanken: Anti-slip / slijtlaag krafton® GVK Brugdekplanken: Anti-slip / slijtlaag

Contacteer ons voor al uw vragen

Contact