Welkom op de nieuwe website van krafton van Bijl

In het pultrusieproductieproces ontstaat door de combinatie van glasvezels en harssystemen een materiaal van hoge sterkte met een laag gewicht. Sinds de goedkeuring door de Duitse Spoorwegautoriteit (EBA) van GVK als bouwmateriaal, worden steeds meer glasvezelconstructies gebruikt in de spoorwegbouw en railinfra. De snelle assemblage ter plaatse en de eenvoudige verwerking van de profielen maken glasvezelversterkte kunststof profielen aantrekkelijk, zelfs voor grote constructies on site. GVK wordt onder meer gekenmerkt door goede elektrische isolatie, een lange levensduur en lage onderhoudskosten.

EBA-toelating voor krafton® GVK Profielen

krafton® levert al tientallen jaren trapleuningen, veiligheidsleuningen en GVK-profielen voor industrie, HVAC en offshore. We gebruiken onze 40 jaar ervaring in de productie van glasvezelversterkte kunststofprofielen om de situatie rondom het spoor veiliger te maken.

Met onze recente goedkeuring door de EBA (21.51-21izbia/030-2101#008-(011/18-ZUL)) kan krafton® nu ook GVK profielen leveren voor constructies gemaakt van glasvezelversterkte kunststof (GVK) voor de infrastructuur van bijvoorbeeld de Nederlandse Spoorwegen (NS), de Belgische Spoorwegen (NMBS), de Deutsche Bahn (DB), SNCF en RATP Frankrijk, CFF Zwitserland, FS Italie.

Met deze GVK-profielen, zoals buisprofielen, kokerprofielen, brugdekplanken, kunnen verschillende systemen, denk aan spoorovergangen, brugdekken, kabelgoten, werkplatforms en schoonmaakplatforms langs het spoor worden geconstrueerd. Bekijk ons assortiment in GVK profielen.

GVK Relingen en leuningen voor Railinfra en DB

Extreem stabiel, corrosiebestendig en ook visueel aantrekkelijk kunnen leuningen en relingen voor Deutsche Bahn en Railinfra worden samengesteld uit krafton GVK-constructieprofielen. Er zijn geen hoge kosten van het aarden van de constructies, omdat het GVK materiaal elektrisch isolerend is. Ook de onderhoudskosten van glasvezelversterkte kunststofprofielen zijn minimaal.

GVK-constructies kunnen onveilige houten en stalen behuizingen vervangen, evenals leuningen en hekwerk bij de modernisering of nieuwbouw van spoorbruggen. Met GVK kunt u de overgangen bij het spoor beveiligen en ze duurzaam vervangen. Voor brugdekdelen blijken de positieve eigenschappen van GVK vooral kosten- en veiligheidsoptimalisatie te zijn.
Naar krafton® GVK-profielen.

Trappen uit GVK voor Railinfra en Deutsche Bahn

Met onze GVK-profielen kunt u anti-slip treden en stevige leuningen monteren op een onderconstructie gemaakt van EBA-goedgekeurde GVK-constructieprofielen. GVK-constructies besparen tijd en kosten. Dankzij hun lichte gewicht, zijn er voor GVK trapconstructies geen uitgebreide betonnen funderingen nodig tijdens bouwwerkzaamheden aan het spoor.
De eenvoudige en snelle installatie ter plaatse bespaart eveneens tijd en kostbare afsluitingen van trajecten, wat wel nodig zou zijn als andere zware materialen worden gebruikt.
Daarnaast zorgen trappen met GVK-systemen voor een zeer lange en veilige levensduur zonder kostbaar onderhoud. De keuze van GVK rail-infrastructuurprofielen is enorm, omdat alle constructieprofielen van krafton® EBA-goedkeuring omvatten, denk aan buis- en kokerprofielen, speciale profielen, enz.
GVK profielen kunnen worden gebruikt voor servicepaden, overwegen, hekwerken, kabelgoten en lichtmasten rondom het spoor. Tevens kunt u er passerelles, bordessen, roosterpaden en hellingbanen mee construeren.
Bekijk de profielen.

Contact

Neem contact met ons op als u vragen heeft over de door EBA goedgekeurde profielen, of als u profielen op maat wilt bespreken.
We zullen zeker een oplossing vinden die loopt als een trein!

Contacteer ons voor al uw vragen

Contact